صنعت سرگرمی با حضور قدرتمند برندهای بزرگی نظیر نتفلیکس درحال آغاز کردن عصری جدید در هنرهای نمایشی‌ست.

و اصلا اغراق نیست اگر بگوییم که پس از به‌چالش کشیدن سینما حال نتفلیکس درحال بلعیدن ادبیات داستانی‌ست.

جایی که تمام هنرها در اختیار روایت ِ یک قصه قرار می‌گیرند و سریالهای داستانی، کم کم عصر جدیدی را در رسانه‌ها می‌آغازند.

بعد از حضور قهرمانهای کمیک استریپ، بر پرده نقره‌ای، حالا نوبت شبکه‌های قدرتمند نمایش خانگی‌ست که به سراغ چالشهای جدی‌تر و پیچیده‌تری بروند.

تلاشها برای تبدیل کردن رمان به اثری نمایشی در قالب فیلمهای سینمایی در بسیاری موارد محکوم به شکست بوده. این قانون بدلیل استحکام ساختارین ِ آثار کلاسیک در اکثر موارد شکست خورده. این آثار با استفاده حداکثری از قابلیتهای فرم و ساختار ی ِ ژانر ِ خود ساخته شده.

حالا رسانه‌ها خبر داده‌اند که خانواده مارکز راضی شده‌اند پیشنهاد وسوسه‌کنند نتفلیکس را برای موفق‌ترین اثر ژانر رئالیسم جادویی بپذیرند. و ما باید منتظر ساخت «صد سال تنهایی» و انعکاس دردهای اورسولا و بوئندیاها بر تلوزیونهای خانگی باشیم.

رمدیوس خوشگله و سرهنگ و ملکیادس همه جان خواهند گرفت و در قالب یک سریال به شبکه‌های نمایش خانگی جهان راه خواهند یافت.

وب‌سایت فیلم و سریال نت‌فلیکس حق اقتباس و ساخت مجموعه تلویزیونی از معروف‌ترین رمان کشور کلمبیا را خریداری کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، نت‌فلیکس قرار است بر اساس رمان «صد سال تنهایی» اثر گابریل گارسیا مارکز، نویسنده کلمبیایی و برنده نوبل ادبیات، یک سریال بسازد.

مارکز که در سال ۲۰۱۴ جان باخت همواره معتقد بود که رمان عظیمش در یک فیلم سینمایی دو ساعته نمی‌گنجد و حتما باید به زبان اسپانیایی ساخته شود.

حال وب‌سایت پخش فیلم و سریال نت‌فلیکس قرار است بر اساس رمان صد سال تنهایی با تهیه‌کنندگی دو پسر مارکز یک سریال تلویزیونی به زبان اسپانیایی بسازد.

این نخستین اقتباس سینمایی از معروف‌ترین اثر ادبی در سبک رئالیسم جادویی آمریکای لاتین خواهد بود.

آن طور که نت‌فلیکس خبر داده است، بخش اعظم این سریال در زادگاه مارکز یعنی کلمبیا فیلم‌برداری خواهد شد.

حالا باید منتظر ماند و دید که نتفلیکس پس از شکست مطلق تجربه ساخت «عشق سالهای وبا» چگونه می‌خواهد فضای وهم‌آلود آن روستا را در قالبی مصور منعکس نماید.

teleg
  nl


 

پاسخ


× 4 = هشت